דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשירת שיער אצל נשים 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3048 פעמים ]

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המטרידה הן נשים והן גברים, כשלרוב היא מצביעה על חוסר איזון הורמונאלי בגוף. גם מצבים של מתח נפשי עלולים להחמיר את התופעה. שיער דליל היא תופעה המוכרת לנו בעיקר אצל הגברים, אך זה קורה רק משום שאצל הנשים התופעה פחות מדוברת וגם לרוב לא מגיעה ממש לכדי קרחת.
השיער הוא אחד הדברים החשובים והמשפיעים ביותר על מראה האישה. שיער מלא וגולש, במיוחד כאשר הוא ארוך, נחשב לסמל של נשיות. מה הפלא, אם כך, שכל נושא נשירת שיער אצל הנשים הוא כל כך סודי ומביך? אנחנו פה בשביל לומר לך – אין במה להתבייש. זו תופעה טבעית שחלקה קשור דווקא בנשיות שלנו, וחשוב יותר – זו בעיה עם פתרונות.  נשירת שיער עקב שינויים הורמונאליים  כאמור, פעילות הורמונאלית לא מאוזנת היא הגורם העיקרי לתופעה של נשירת שיער אצל נשים. התופעה עשויה להתרחש בתקופות שונות במהלך חיי האישה: 

    • בגיל ההתבגרות - עם הופעת המחזור החודשי חלים שינויים פיזיולוגיים המשפיעים על האיזון ההורמונאלי בגוף, מה שעלול לגרום לנשירת שיער. לרוב עם חזרת הגוף לאיזון נורמאלי השיער יפסיק לנשור.
    • נשירת שיער לאחר הלידה – בזמן ההיריון השיער נראה מלא, עשיר,מבריק בעל נפח ובריא יותר מהרגיל, בעקבות השינויים ההורמונאליים. למרבה הצער לאחר הלידה המצב משתנה והשיער מתחיל לנשור, לרוב במשך מספר חודשים.
    • נשירת שיער בגיל המעבר - השינויים ההורמונאליים בגיל המעבר והירידה ברמת האסטרוגן אצל נשים, מלווה בהמון תופעות לוואי ובהן גם נשירה של השיער. 
תזונה בריאה ולא דיאטה למראה שיער בריא סדר היום שלנו הוא לחוץ ומלא סטרס וברור שבריאות הוא לא ממש תורם לנו.  אם תקפידו על אורח חיים בריא המשלב בין פעילות גופנית לתזונה בריאה ועשירה בירקות, פירות, ויטמינים ומינרלים - לא תאמינו איזה שינוי יכול להתחולל לנגד עיניכן.
חוסר ברזל יכול לגרום אף הוא לנשירת השיער. גם בדיאטה חשוב להקפיד על תזונה נכונה ולאכול מספיק חלבונים כדי שלא ייווצר בגוף מחסור בברזל או בקרטין- החומר ממנו בנויה השערה. נשירת שיער היא בעיה נפוצה יותר בקרב נשים צמחוניות וטבעוניות שתזונתן חסרה ברכיבים אלו. מילוי שיער כפיתרון לבעיית נשירת שיער מילוי שיער הוא פתרון קוסמטי פשוט לבעיית הנשירה. מדובר בתכשיר פשוט שמנערים מעל הראש וממנו נושרים חלקיקים קטנטנים זהים לפיסות שיער. החלקיקים נצמדים לשערכם כל ידי חשמל סטטי ואתם מקבלים בן רגע מראה שיער מלא ובריא. החלקיקים לא יזוזו ולא ינשרו בכל תנאי מזג האוויר, ובסוף היום תוכלו פשוט לשטוף אותם מראשכם במקלחת. כיצד מתבצעת השתלת שיער? השתלת שיער נעשית על ידי הוצאת זקיקי שיער מעורף המטופל והשתלתם באזור שבו קיימת בעיית ההתקרחות. לאחר מספר חודשים הזקיקים המושתלים נקלטים באזור החדש, ומגלים סימני צמיחה חדשים. זהו הליך כירורגי פשוט הנעשה תחת הרדמה מקומית.

נשירת שיער אצל נשים – לכל אחת יש פתרון

לבעיית הנשירה יש פתרונות נוספים כמו טיפול תרופתי קונבנציונלי או פניה לרפואה אלטרנטיבית. השורה התחתונה היא שכל אחת יכולה למצוא את דרך הטיפול המתאימה עבורה. את תחושת המבוכה וחוסר הביטחון המתלווים לתופעה של נשירת שיער אפשר לפתור כיום בהצלחה וליהנות שוב מתחושה נשית וחזקה.

toppik - סיבים בוני שיער




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב